Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

1. Partnerek

1.1. Eladó: Szerszámcity Kft.

Teljes név: Szerszámcity Korlátolt Felelősség Társaság

Székhely:1104 Budapest, Lavotta utca 7. 2. em. 11.

Ügyfélszolgálat és az ügyintézések helye, levelezési cím: 1185, Budapest, Üllői út 652.

Telefonszám a mindenkor érvényes nyitvatartási időben: +36205556969

E-mail cím: kapcsolat@szerszamcity.hu/

Cégjegyzékszám: 01-09-329850

Adószám:26518150-2-42

Közösségi adószám: HU26518150

Bejegyző bíróság megnevezése: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

1.2. Vásárló:www.szerszamcity.hu/internetes áruházban vevői megrendelést rögzítő mindennemű természetes és jogi személy.

2. Szerződés tárgya

2.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) érvényesek a Szerszámcity Korlátolt Felelősség Társaság által üzemeltetett www.szerszamcity.hu/ Webáruházban (a továbbiakban: „Webáruház”) elérhető és megvásárolható, valamint a Szerszámcity Kft. ügyfélszolgálatán (telefonszám: +36205556969, e-mail cím: kapcsolat@szerszamcity.hu/) keresztül megrendelt valamennyi árucikkre. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely Szerszámcity Kft. és Vásárló (a továbbiakban: „Vásárló”) között elektronikusan jön létre.

2.2. Vásárló alatt értjük valamennyi természetes és jogi személyt, valamint a jogi személyiséggel nem rendelkező jogalanyokat. A Vásárló fogalma magában foglalja a fogyasztó fogalmát. A Ptk. 8:1.§ 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

2.3. A www.szerszamcity.hu/ Webáruház használatával, illetve a regisztrációval a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket.

2.4. A Vásárló az online rendelésekkel, a szállítás folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a jelen ÁSZF-ben megadott ügyfélszolgálati elérhetőségein keresheti az Eladót.

2.5. A szerződés tárgya jelen Webáruházban található mindazon árucikk, amire a Vásárló vásárlási megrendelést rögzít. A Vásárló az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit az árucikkhez tartozó információs oldalakon találja meg, azt elfogadta, vagy változtatható tartalom esetén a megrendelés rögzítése előtt igényeinek megfelelően módosította. A megrendelés rögzítésével Vásárló kijelenti, hogy a megrendelt termékek paramétereit elfogadja, és igényeinek mindenben eleget tevőnek ismeri el. A vételár kifizetéséig az áru az Eladó tulajdona.

2.6. A szerződés nyelve: magyar

2.7. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a https://szerszamcity.hu//aszf/ oldalon.

3. Megrendelés összeállítása

3.1. A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül az árukategóriák segítségével. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi, amely megjeleníti a már kijelölt termékeket, a számla végösszegét szállítási díj nélkül. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint törölhetnek, módosíthatnak is. A Vásárló az „X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát, majd a „Kosár frissítése” ikonra frissíti a kosár tartalmát, ahol leellenőrizheti a rendelés helyességét.

3.2. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. A vásárlás véglegesítése előtt a Vásárló kitölti a szállítási módot, ami házhozszállítás vagy személyes átvétel lehet az Eladó budapesti üzletében. Házhoz szállítással történő vásárlás esetén a termékek vételárához a kosár hozzászámolja a szállítási költséget, mely a „Kosár összesen” végső összegénél látható. Ezután a Vásárló kiválasztja a fizetési módot, majd a helyes adatokkal kitölti a szállítási cím és számlázási cím rovatokat. Majd az „Elolvastam és elfogadom az általános szerződési feltételeket” rovat bejelölése után tudja leadni a megrendelést.

3.3. Értelmezhetetlen adatok megadása esetén a megrendelést az Eladó tárgytalannak tekinti. Az adatok helyességét a Vásárló szavatolja, ezek helytelenségéből származó semminemű gazdasági és nem gazdasági természetű hátrányos helyzetért az Eladó nem vonható felelősségre. Az Eladó kizárja felelősségét, amennyiben a Vásárló más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

3.4. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadása után a Vásárló által megadott e-mail címre a rendszer elektronikus levelet küld, melyben a rögzített vásárlói megrendelés részletei szerepelnek.

3.5. A Vásárló tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás automata visszaigazolás, azzal szerződés nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Vásárlót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

3.6. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

3.7. A Vásárló a termék(ek) megrendelésével tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik. A számla a Vásárló által a megredneléskor felvitt adatok alapján kerül kiállításra. A rögzített adatokat utólag módosítani az Eladó nem tudja, arra semmilyen törvény, jogszabály nem kötelezi.

3.8. Az Eladó árukészlete folyamatosan változik, ezért előfordulhat, hogy a Webáruházban szereplő termék már nincs készleten és megrendelését nem, vagy csak részben tudja teljesíteni. Az Eladó ilyenkor e-mailben vagy telefonon értesíti a Vásárlót és egyezteti, vagy közös megegyezéssel módosítja megrendelést.

3.9. Amennyiben a megrendelni kívánt termék nem áll rendelkezésre a megrendelés leadásának idején, illetve a termék nem beszerezhető, úgy az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Vásárló értesítést kap az általa korábban megadott elérhetőségek (e-mail vagy telefon) egyikén. Bármely, esetlegesen korábban teljesített kifizetést a Vásárló számára az Eladó haladéktalanul visszatéríti.

4. Adatbeviteli hibák javítása

4.1. A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Eladó részére való elküldéséig a www.szerszamcity.hu/ Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „X” feliratra kattintva). A „Kosár frissítése” ikonra frissíti a kosár tartalmát, ahol leellenőrizheti a rendelés helyességét.

5. Vételár, fizetési módok, szállítási költség

5.1.A Webáruházban az árucikkek és szolgáltatások mellett feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes listaárak. A Webáruházban nettó és bruttó egységárak egyaránt fel vannak tüntetve, ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a csomag mérlegelése után állapítja meg az Eladó.

5.2. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, az Eladó fenntartja a jogot a korrekcióra. Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére hibás ár kerül a www.szerszamcity.hu/ Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra, akkor az Eladó nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után az Eladó azonnal tájékoztatja a Vásárlót az új adatokról és a helyes árról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

5.3.Fizetési módok. A fizetési módok mindegyikére csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.

5.3.1. Utánvét: ha a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra az áru ellenértékét átvételkor készpénzben átadja a Vásárló a futárnak.

5.3.2. Előreutalás: a rendelés visszaigazolását követően e-mailben az Eladó küld egy díjbekérőt a Vásárlónak az utaláshoz szükséges adatokkal. A Vásárló 3 napon belül köteles átutalni a vételárat az Eladó visszaigazoló e-mailben küldött bankszámlaszámára. Az összeg az Eladó bankszámláján történő jóváírását követően a Vásárló a terméket az általa meghatározott módon átveheti, személyesen az általa választott nyitvatartási időpontban, de legkésőbb az utalás beérkezésétől számított 14 napon belül. Házhozszállítás esetén az összeg beérkezése után 3 munkanapon belül az Eladó átadja a csomagot a futár cégnek kiszállításra.

5.3.3. Készpénz: személyes átvétel esetén az áru átvételekor a Vásárló az Eladó üzlethelyiségében fizeti meg a termék vételárát készpénzben.

5.3.4. Bankkártya: személyes átvétel esetén az áru átvételekor a Vásárló az Eladó üzlethelyiségében banki terminálon keresztül fizeti meg a termék vételárát.

5.4.Szállítási költség

5.4.1. Házhoz szállítás kizárólag Magyarország területére történő kiszállítás esetén vehető igénybe. A házhozszállítást a GLS csomagküldő szolgálat végzi. A maximum súlyhatár 40 kg. Az érvényes szállítási díjak a https://szerszamcity.hu//szallitasi-informaciok/ oldalon kerülnek feltüntetésre. A 40 kg feletti csomagokat egyedi díjszabással juttatja az Eladó a Vásárlóhoz. Az egyedi szállítási díjról az Eladó a Vásárlót az általa megadott elérhetőség egyikén tájékoztatja.

5.4.2. A Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik.

5.5. Amennyiben Vásárló személyes átvételt jelöl meg a termék megrendelésekor helyszíni kifizetéssel, ám a szerződéskötéstől számított 2 hetes időtartamon belül nem veszi át a terméket, és nem fizeti ki a vételárat, az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a szerződéstől elálljon, így a Vásárlónak félretett termék újra az értékesíthetők sorába kerül.

6. Elállás – Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

6.1. A Fogyasztót 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján elállási és felmondási jog illeti meg. Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül elállási jog illeti meg, indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg.

6.2. A Fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. a) a terméknek,
  2. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

6.3. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe az Eladó.

6.4. A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a lenti nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja az alábbi címre történő megküldéssel:

E-mail cím: kapcsolat@szerszamcity.hu/

Postai cím: Szerszámcity Kft. 1185, Budapest, Üllői út 652.

Elállási nyilatkozatminta

(a Fogyasztó csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza az Eladóhoz)

Címzett: Szerszámcity Kft.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A termék(ek) neve:

Bankszámlaszám,  ahová kéri a termék visszafizetését:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

6.5. Az Elállási jog gyakorlásának a menete

6.5.1. A Fogyasztó köteles az Eladó számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

6.5.2. A Fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

6.5.3. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az Eladó visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. A visszatérítés során a Fogyasztóval egyeztetett fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó.

6.5.4. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

6.5.5. Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, az Eladó nem vállalja e költség viselését. Az Eladónak utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módjában elfogadni.

7. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

7.1.Kellékszavatosság

7.1.1. A Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

7.1.2. A Vásárló az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet választása szerint: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, végső esetben a szerződéstől is elállhat.

7.1.3. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

7.1.4. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

7.1.5. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.2. Termékszavatosság

7.2.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló választása szerint kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

7.2.2. Termékszavatossági igényként a Vásárló követelheti, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.2.3. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

7.2.4. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

7.2.5. A gyártó kizárólag akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

7.2.6. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vásárló. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.3. Jótállás

7.3.1. Az Eladót a termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, ha a Vásárló fogyasztónak minősül.

7.3.2. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.

7.3.3. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a vásárló nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.3.4. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A jótállás időtartama szerinti határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban a Vásárló közvetlenül a gyártóhoz fordulhat.

7.3.5. Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint:

7.3.5.1. Kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

7.3.5.2. Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

7.3.5.3. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

7.3.6. Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

7.3.7. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék a Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

  • szakszerűtlen üzembe helyezés
  • rendeltetésellenes használat, hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

7.3.8. Az Eladó nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

7.3.9 A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Vásárló bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

7.3.10. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 12.2.4. pontban feltüntettettek alapján.

8. A megrendelés szállítási határideje

8.1. A www.szerszamcity.hu/ Webáruházban megrendelt termékek szállítási határideje, annak mennyiségétől és raktárkészlettől függően ~1-5 munkanap. Az ettől eltérő teljesítés esetén e-mailben vagy telefonon egyeztet az Eladó a Vásárlóval.

9. Sérült csomag

9.1. A Vásárló köteles a dobozt kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni. Ha olyan sérülést tapasztal a dobozon, mely a benne lévő áru károsodására utal, a Vásárló vetessen fel jegyzőkönyvet, vagy ne vegye át a csomagot. Abban az esetben, ha a termékről felbontás után a futár jelenlétében kiderül, hogy az bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 8 napos cseregaranciát biztosít az Eladó. Ilyen esetben a Vásárló a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja. Jegyzőkönyv hiányában az Eladónak nem áll módjában térítésmentesen cserélni a küldeményt. Ha a Vásárló sérülést tapasztal a csomagon, haladéktalanul lépjen kapcsolatba az Eladóval a kapcsolat@szerszamcity.hu/ e-mail címen vagy a +36 20 555 69 69-es telefonszámon.

10. Garanciális ügyintézés

10.1. Ha az áruházunkban vásárolt termék garancia-, jótállási időn belül meghibásodott, a Vásárló haladéktalanul jelezze az Eladó felé az ügyfélszolgálati elérhetősége egyikén.

10.2. A terméket a Vásárló visszajuttathatja az Eladónak személyesen, futárszolgálattal vagy postai úton. Garanciában leadott termékeket lehetőség szerint eredeti csomagolásban, gyári tartozékaival együtt kell visszajuttatni, az esetleges csereigény érvényesítéséhez. Postai szállítás, illetve futárszállítás esetén fontos, hogy a szükséges papírokon kívül hibaleírás valamint napközbeni telefonos elérhetőség is mellékelve legyen a meghibásodott termékhez. A Vásárló gondoskodik a postán vagy futárszolgálattal visszajuttatott termékek megfelelő csomagolásáról, mivel a szállítás során keletkezett károkért az Eladónak nem áll módjában felelősséget vállalni.

10.3. Minden garanciában leadott terméket átvesz az Eladó. A leadott termékeket bevizsgálja, azok javíthatóságát vagy cserejogosultságát legtöbb egyesten a gyártóval vagy közvetlenül az importőrrel megállapítja. A nem rendeltetésszerű használatból eredő károk és az ezzel kapcsolatos költségek a kár okozóját terhelik, az Eladó azokért felelősséget nem vállal.

11. Adatok, adatvédelem

11.1. Értelmezhetetlen adatok megadása esetén Eladó a megrendelést tárgytalannak tekinti. Az Eladó birtokába jutott adatokat az elektronikus rendszerében tárolhatja, de bizalmasan kell kezelnie, és kizárólag a rendelések teljesítéséhez használja fel. Semmilyen formában nem adhatja azokat tovább.

11.2. Az Eladó Adatvédelmi tájékoztatója a https://szerszamcity.hu//adatvedelem/ oldalon érhető el.

12. Jogérvényesítési lehetőségek

12.1. Panaszügyintézés

12.1.1. A Szerszámcity Kft. minden esetben arra törekszik, hogy a lehető legjobb minőségű és ár/érték arányú termékeket juttassa el a Vásárlóihoz, és valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vásárló elégedettségével teljesítse. Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken közölheti:

Cím: 1085, Budapest, Üllői út 652.

Telefonszám: +36 20 555-69-69

E-mail: kapcsolat@szerszamcity.hu/

Vásárlói ügyfélszolgálat az üzlet nyitvatartási idejében munkanapokon 8:00-tól 17:00-ig:

12.1.2.A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) az Eladó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát:

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt a Vásárlónak átadja,
  • telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt a Vásárlónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

12.1.3.Az Eladó az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Vásárlóhoz eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

12.1.4. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát az Eladó köteles öt évig megőrizni.

12.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

12.2.1. Amennyiben az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Vásárló:

12.2.2.Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében elérhető. Az ide írt bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

12.2.3. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. Az illetékes kormányhivatalok listája a https://www.kormanyhivatal.hu oldalon elérhető.

12.2.4. Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez.

A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Központi telefonszám: +36 1 488 2131

Fax: +36 1 488 2186

A Vásárló lakóhelye (tartózkodási helye) alapján a https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Az Eladó köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.

12.2.5. Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján: Az Európai Parlament és Tanács 524/2013/EU rendelete hívta életre ezt az alternatív vitarendezést, azzal a céllal, hogy az online kereskedem szereplői bírósági tárgyalás nélkül kíséreljék meg a vásárlásokkal kapcsolatos nézeteltéréseiket, vitás ügyeiket rendezni. A Vásárló panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a következő honlapon keresztül: http://ec.europa.eu/odr

12.2.6. Bírósági eljárás. A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

13. Egyéb rendelkezések

13.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

13.2. A jelen ÁSZF 2020. 10 15. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Az Eladó bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandóak. A módosítást követően a Weboldal használatának feltétele, hogy a Vásárló a Weboldalon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja.

13.3. Szerszámcity Kft. fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a www.szerszamcity.hu/ Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül.

13.4. A www.szerszámcity.hu Webáruház bármilyen tartalmának felhasználása, másolása, sokszorosítása a Szerszámcity Kft. engedélye nélkül nem megengedett.

13.5. A www.szerszamcity.hu/ Webáruházon feltüntetett árak, képek, leírások tájékoztató jellegűek és nem minősülnek ajánlattételnek, az esetleges pontatlanságáért az Eladó nem vállal felelősséget. A változtatás jogát az Eladó fenntartja.

X